Nikotin & Tobaks fri.

Jag började om, på riktigt denna gången. Att sluta röka gjorde jag direkt efter London resan, vilket är ungefär precis en månad sen nu.  Men än så länge har jag misslyckats två gånger. Båda gångerna har varit när alkohol har varit inblandat, och det kanske är då man är som "svagast".
Jag misslyckades i helgen, då jag rökte en hel cigg själv. Och jag har aldrig varit så besviken på mig själv som jag var efter det. Och inte bara besvikelsen tog en stor del, jag kände mig smutsig. Det smakade förjävligt rent ut sagt, fastän "kroppen" sa till mig; fortsätt så, du behöver det. Det gör dig gott !
Och det fick mig att undra hur i +%&#! man egentligen började med skiten? Svårt att andas, dålig andedräkt och gula tänder?
Men nu är jag både nikotin och tobaks fri, och har varit det tre dagar. Och det känns så himla bra, mycket bättre än när jag tog snus som substitut. Då var det svårare, då kändes det som att man bara hade ett "uppehåll". Men nu är jag fri, och jag kan inte säga att jag kände några jätte stora abstinens besvär direkt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mims
RSS 2.0