another day's gone

Idag var det vackert väder igen, solen gör verkligen så att man mår bra! Finns inget bättre än när man kan dra på sig skinnjackan och solglasögonen.  Wonderful!
Jobbat fyra timmar idag igen, härligt. Denna gången gick det fort, hade nästan lust att jobba mer för det var faktiskt kul för första gången på länge nu. Fanns så mycket varor att plocka upp, vilket alltid är kul ! Efter jobbet åkte jag till Emillia, hon bjöd på jätte god mat och kaffe. Alltid lika mysigt att umgås med henne, bara sitta och prata i timmar om allt från himmel till jord. Efter det kom hjärtat mitt och hämtade mig och sitter just nu hemma hos honom och tittar på tv och umgås.
Imorgon är jag ledig och även fredag, så imorgon ska jag passa på att njuta av solskenet(om det blir något) och rida ut i skogen och träna på kvällen. Och på fredag blir det antagligen så att vi går ut och käkar med Nisse och Carro och på bio efter det, ska bli härligt. Känns som det var längesen man gjorde något sånt. Ska bara kolla lite på vad för film man kan tänkas se,  verkar ju som att det finns en hel del att välja på nu.
Ser fram emot mina två lediga dagar efter tre dagars jobb, men fan klagar jag på egentligen? Jobbar man normalt jobbar man ju fem dagar i streck och är ledig på helgen. Det hade vart skönt att ha ett sådant jobb, men helger är ju mer betalt. Och det kan ju behövas ibland när man bara jobbar åtta timmar på två dagar, det ger ju inte mycket klirr i kassan direkt.
Nu ska jag nog plocka fram min hyfsat nya bok, ny och ny. Har haft den ett tag men började precis läsa den. Nostradamus heter den, ger min recension när den är färdig läst ;)
Love always
Mims

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mims
RSS 2.0