Amerikanska blåbärspannkakor.

Här kommer receptet som jag använde mig efter när jag gjorde pannkakorna.
2 dl vetemjöl
1 dl havegryn (som jag kört i mixern)
1/2 tsk salt
1 msk strösocker
2 1/2 dl mjölk
2 ägg
ca 50 g smör
1 dl frysta blåbär
Blanda vetemjöl, havregryn,  bakpulver, salt och socker. Tillsätt sedan mjölken, ägg och smöret och rör om till en jämn smet. Blanda sedan i blåbären och så är det bara att börja steka !
De blev jättegoda, men jag gillar egentligen när man har filmjölk i dom amerikanska pannkakorna, men hittade inget recept när jag skulle göra det. Hittade dock ett nu, men lägger upp det först efter att jag provat det själv :)
Love
Mims

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mims
RSS 2.0