Är det tisdag idag?

Känns som att dagarna blir ett virrvarr, men det måste ju vara tisdag liksom, kan ju inte vara onsdag redan. Har precis tagit mig en varm dusch och det var otroligt skönt, speciellt eftersom jag gick upp vid åtta. Rachel gick igenom alla sysslor med mig som jag ska ha varje dag efter att barnen stuckit till skolan. Men det kommer gå fort, max en timma om ens det. Kommer väl dock ta ett tag för mig att komma ihåg allting exakt osv.

Idag vet jag inte vad dagen bjuder på, kanske en ridtur till med Harry på stooora stora Monaghan, tror han stavas så iaf. Idag är det inte lika fint väder ute, mulet och typiskt irländskt väder. Men fortfarande varmare än i Sverige, och jag är glad att jag slipper snön. Funderar på vad jag ska göra nu, trodde ju att jag skulle sluta röka när jag kom hit med tanke på att jag inte röker när jag är med barnen (vilket funkat briljant!) Har inte kvar samma sug faktiskt, men på dagarna nu så har jag rökt desto mer, för ja har inget speciellt att göra :P Det är ett ganska chill jobb ändå, det är som att vara en storasyster och hjälpa morsan med allt hushållsgrejs och få hjälpa till med hästarna. Vem tackar nej till det liksom. Måste däremot erkänna att varje kväll känns detta som ett dumt beslut, att åka iväg från alla mina vänner och min älskade familj. Men varje morgon som jag träffar på alla här så känns det som att jag gjort rätt sak. Jag behöver väl helt enkelt bara vänja mig vid att vara själv på kvällarna.

En rolig sak jag har märkt är att jag börjat tänka på engelska, även om det ibland kommer in lite svenska ord när jag ska prata. Det sjuka är att jag kan prata hur bra som helst med barnen, men det är som att jag är blyg för att prata med föräldrarna (som är hur sköna som helst) och därför bara får fra, yes. no, yeah okay osv. Haha, pinsamt, men det kommer väl med tiden allt det dära också antar jag. Nu funderar jag på att kolla färdigt på en film jag började kolla på i Söndags.

enjoy the pictures !

det här är Cola och ryggen av Bisquit.

Mitt rum

Innergården

Huset från ena sidan

Huset från andra sidan

Big love
Mims

Kommentarer
Postat av: sandie

shit, vilket gigantiskt hus! riktigt mysigt! i like! kommer gärna dit och förpestar dig med mitt sällskap! :)

2010-01-19 @ 13:03:41
URL: http://dahlqviist.blogg.se/
Postat av: Emma

Va fint Mims! Jag skulle stormtrivas där! :)

2010-01-19 @ 13:09:37


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mims
RSS 2.0