Thursday you know, friday soon as well.

Cause I've got you, to make me feel stronger! So hold me til' the sky is clear and whisper words of love, right into my ear.

Har lyssnat på gamla goa Mcfly låtar, ett band som jag var totalt galen i för två år sen kanske? Så roligt att lyssna på gammla låter som får en att minnas massa saker. Memory lane kommer därifrån, alltså en utav mina tatueringarl. Funderar på om man kanske kan hitta någon grym tatuerare här i Irland och hitta på något skojsigt kanske.
Memory lane, we're here again. Back to the days, I'll remember you always!
Galet sköna låtar och texter, me like big time!

Idag har varit en soft dag, hjälpt Rachel lite med städningen vilket inte gör mig någonting. Hade kunnat hjälpa till så mycket mer än vad jag gör, för ibland är det lite segt att inte göra någonting alls på dagarna. Men funderar på att fråga Rach om det kanske finns något gym eller någonting, hon pratade nämligen om pilates förut. Och börjar hon med det är jag inte feg att gå med! Hade vart skönt att göra någon annan träning än att rida och springa i trappor.

Imorgon är det fredag, igen. Redan liksom? Går ju hur fort som helst.. På Lördag kanske jag får träffa en tjej som heter Johanna som också är Au pair här. Hoppas också att jag kanske får träffa dom två svenska tjejerna som bor här, hade vart roligt! På söndag blir det kyrkan med familjen eftersom Lilly skulle göra något där vilket hon ville att jag skulle göra med henne. Då får man väl antagligen ta på sig lite finare kläder vilket är lite roligt eftersom det bara blir slappa kläder här hemma i huset. Kan vara kul att göra iordning sig också, efter det blir det nog Birr Castle och mata ankorna med Charlie eftersom han så gärna ville visa mig dom. Haha, barn är för söta ibland asså. Känns som att de är mina syskon nästan.
På måndag blir det simhallen med Lilly och hennes klasskamrater för att fira Lilly eftersom de inte har någon skola då. Hon fyller egentligen den 11e, men blir firande med hennes vänner måndagen istället. Kan vara kul att simma lite, kanske faktiskt kan simma lite och inte bara bada och leka.


Inte som den här killen i badkaret, här kan man inte bada utan leksaker osv.


Vet att jag skriver detta i varje inlägg nästan men längtar tills jag kan åka hem och hälsa på alla, och speciellt extra mycket nu eftersom ett paket dimper ner i brevlådan hemma på Emylundsvägen nästa vecka. Och det innehåller nya spännande saker, alltså KLÄDER! Woho, känns som att ja inte har några kläder här, så måste hem och hämta MASSA. Kanske lite finkläder också eftersom ja inte har med mig för mycket utav det. Förhoppningsvis kanske Rachel tar mig till Kildare och shoppar där man kan köpa massa snygga kläder, märkeskläder och allt möjligt för löjligt lite pengar i jämförelse med sverige. :D

Nu ska jag fortsätta njuta utav McFly och sen blir det lite spelande innan sängen kallar. Eller sömnen kallar kanske jag ska säga, för i sängen ligger jag ju redan. Märk ord? hmpf.

SMELL YA LATER !
Mims

Kommentarer
Postat av: Ano

Egentligen bör en au pair-flicka packa ner lite mer finkläder, kan behövas. Finns en del värdfamiljer som vill att man klär sig bättre på festtillställningar som Thanksgiving och jul (till exempel blus och kjol, skjorta och finbyxor).

2011-05-03 @ 21:07:33


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mims
RSS 2.0