regn, regn och mera regn.

Vad är det här för väder vi har egentligen? Det har ju i alla fall varit lite sol idag, men det blåser och det känns kyligt. Det är inte det att jag inte gillar hösten. Hösten är en underbar årstid när man kan ha på sig massa mysiga kläder och vara ute när det är så kallt att det biter i kinderna. Men hallå? det är i slutet av juli, sommaren ska fortfarande vara här. Vi har inte ens haft den där rekordvärmen som väderprognoserna lovade oss. Bullshit. Vill vara ute i solen, bada i havet, campa och leva livet i värmen. Men för att kunna vara i värmen måste man väl antagligen åka utomlands. Det vill jag ju i och för sig så det är ju inget med det, men kan ju inte åka själv eller? Kanske får dra med Nisse och dom den tionde, bara killar. Men hey, jag trivs med killar. Dom är lätta att umgås med :)

På torsdag kommer Ems ner från Karlstad, så då får det bli lite qualitytime med henne. På fredag kanske det blir så att vi drar ut med crossbussen och campar. Inte helt fel :D kan alltid vara kul med rätt folk ! Och imorgon blir det nog kungälv tror jag faktiskt, ska nog till Krogen där med Emilia. Hennes mosters kille skulle spela där, så jag hänger nog på. Istället för att mögla här hemma ensam. Idag har verkligen saknat förra sommaren till max, galet mycket. Allting vi gjorde då, behöver inte ta upp det igen. Men det var verkligen den bästa sommaren i mitt liv, var knappt hemma på två månader. Underbart, önskar att denna sommaren var likadan. Men det är svårt när alla börjar skapa sina egna liv nu, med sina pojkvänner och sina egna objekt. Jobb och annat som man behöver för att överleva, det känns lite då som att man blir lämnad kvar, speciellt sen när en del börjar skolan igen. Och vissa i min gamla klass flyttar utomlands,en hel del verkar det som nu faktiskt. Va fan, det var ju det jag skulle göra. Dra härifrån, skaffa mig erfarenhet, uppleva saker. Inte fastna här, hyrde ut min häst för att jag skulle kunna göra saker. Men vad har jag gjort?Ingenting som jag hade behövt hyra ut honom för. Jävla onödigt, och saknar ridningen så otroligt mycket.


Nej fy fan, nu får det allt ta och hända något. Annars ska jag höra med Bethine igen om jobbet i Spanien, och då sticker jag här ifrån. Nu ska jag nog ta och läsa den nya boken jag börjat på, Hollywood fruar av  Jackie Collins. Tummen upp för den än så länge, men har bara kommit till kapitel elva i den än så länge.

sleep tight buddies.
Mims

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mims
RSS 2.0