Cassonade

Har vart i Lödöse idag och ridit min häst som nu är utlånad till en tjej. Har inte ridit sen i midsomras och det är konstigt hur man inte alls glömmer av hur man ska göra. Det är som att cykla, om du inte har gjort det på ett år kommer du ändå komma ihåg hur man gör nästa gång. Saknar min Cassonade väldigt mycket samtidigt som det är väldigt skönt att kunna göra lite vad man vill under sommarens gång, utan att behöva vara i stallet varje dag. Det var i alla fall väldigt skönt att se att han mår bra och att han inte förändrats för mycket. Och det är när man är bland hästar och speciellt andra människor med deras hästar som man känner att man vill ha en till häst, eller en ny eller vad man ska kalla det. Hade vart perfekt att rida någon annans häst två dagar i veckan eller något, ett tag bara. Tills jag bestämt mig för hur jag ska göra med utlandsresorna och det. Vill ju till Australien och då är det dumt att ha en häst här hemma, så det får jag nog vänta med tills jag kommer tillbaka. Även om jag är otroligt sugen haha.

SKa börja ta tag i det där med körkort och allt vad det heter innan jag kan åka iväg någonstans, lämna landet o.s.v. Måste ha körkort om jag ska jobba utomlands, så det kan vara smart att ta tag i det i höst, innan klockan tickar iväg om man blivit kvar i denna lilla förort där inte särskilt mycket vettigt händer. Så det är väl nummer ett på min lista, kanske ett jobb också. Frågan är ju också om man ska läsa upp på komvux innan man drar iväg någonstans? För har jag läst upp de två ämnena jag inte klarat så kan jag ju börja plugga när jag kommit hem igen. Och det är ju alltid en bra möjlighet.

Nej, nu ska jag nog ta och kolla på TV eller något annat otroligt socialt, för att vänta på att min mamma ska börja med maten. Är väldigt hungrig efter att ha ansträngt mig och vart ute i regnet. See ya later aligator !

Kommentarer
Postat av: sandie

åka till lödöse utan å höra av sig, vad är det för jävla stil!?

2009-07-17 @ 00:23:30
URL: http://dahlqviist.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mims
RSS 2.0