Bridget Jones Dagbok

Har precis kollat på Bridget Jones Dagbok, första gången jag sett den faktiskt. Antar att det är en klassiker, så jag kände att jag var tvungen att se den. Och jag blev inte besviken för den var riktigt mysig. Bridget var lite pinsamt jobbig emellanåt, men tycker det är kul när man kan skämmas lite och skratta åt sig själv. Och hon verkade ju inte ha något problem med att göra bort sig och sedan försöka skratta bort det. Nej jag tycker det var en mysig film, och hon fick rätt kille. Hugh Grant, vad ser kvinnor hos honom egentligen? Kolla bara på hans ögonbryn som nästan hänger ner över ögonen. Inte för att den andra mannen i filmen direkt är snygg ! Haha.

Idag har jag ridit en sväng och aa, gjort det vanliga. Tagit det lugnt ! Har faktiskt försökt städa lite i mitt rum också, inte mycket men bytt sänglakan och tog mig ett badockså förut vilket var otroligt skönt.

Imorgon blir det stan med Agnes, hon ska kolla efter nyårklänning och jag ska kolla efter nödvändiga kläder för Irland och också lite fler julklappar. Ska också träffa Emma, blir väl antagligen fika som vanligt ;) Aldrig helt fel. Måste ju umgås med mina vänner så mycket som möjligt, även om jag är en ensamvarg. Vilket alla min vänner vet så mycket väl om, hahaha. Eller vad säger du Emma? :D

Har blandade känslor inför att åka faktiskt, ser fram emot erfarenheten det kommer att ge mig, och även vilket äventyr det kommer att bli. Men att lämna HEMMA, min mamma och mina bröder. Mina älskade hundar och mina vänner kommer att bli svårt. Jag är glad att jag bara stannar ett halvår, längre än så hade jag nog inte klarat av på en gång. Vem vet, kanske drar iväg direkt igen när jag kommit hem. Kanske trivs som satan, men det vet man ju aldrig. Jag hoppas på det allra bästa, och funkar det inte så kommer jag bara hem tidigare till mitt kära hem. Åh gud vad jag kommer sakna Wilma sovandes i min säng, istället ska jag sova själv i en kall säng i ett kallt rum i ett stort spökhus ! Haha, vem vet. Kanske hittar lite inspiration där till att skriva ;)

Sov gott

Mims

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mims
RSS 2.0